jessica.reismee.nl

Viva Las Vegas & Grand Canyon (and Vegas again)

Na het weekend is het toch iedere keer wennen aan het feit dat we weer in het ihouse zitten en niet in een van de vele mooie plaatsen hier in California.
Zo werd het toch weer maandag en werd ik wakker in mijn stapelbed in mijn kamer in het ihouse. Ik was na weer enerverende dagen wel toe aan een beetje uitslapen en dus heb ik het ontbijt overgeslagen. Ik was niet de enige bleek later.
Met twee andere hebben we gebrunched waarna ik een bespreking had met mijn groepje voor Organizational Behavior. Verder zou de week in het teken van studeren moeten staan omdat ik op dinsdag en donderdag mid terms heb. Dat zijn de tentamens hier. Voor de meeste vakken heb je twee tentamens, eentje halverwege (mid term) en eentje aan het eind, de zogenaamde finals . Ik was zo gelukkig om ze beide in een week te hebben... In het weekend heb ik niet veel tijd gehad om te studeren, en om een dag van tevoren nog te moeten beginnen met studeren is enigszins ontmoedigend. Maargoed, al mijn moet bij elkaar gesprokkeld en toch maar een paar uurtjes gestudeerd. Rond een uur of vijf had ik het echter al wel weer gehad en toen zijn we nog even naar de winkel gegaan om scantrons (blaadjes om je tentamen antwoorden op in te vullen) te gaan halen. Zo bleven we toch een beetje in de sfeer van de mid terms. Eenmaal terug in het ihouse zijn we gaan eten en daarna hebben we met een paar een hotel geboekt voor nacht in Las Vegas! Degene onder jullie die wel eens films over Las Vegas hebben gezien (bijvoorbeeld Ocean's Eleven) zijn vast bekend met het hotel met de fontein ervoor, het Bellagio. Dat hotel voldeed wel aan onze eisen en dus hebben we die maar geboekt voor de eerste nacht Vegas (hoezo student?!).
Dinsdag kon ik mezelf niet overhalen om al om 8u in college te zitten. Ook toen was ik dus te laat voor het ontbijt. Op mijn dooie akkertje toen maar even de kamer opgeruimd, ik kreeg wel medelijden met mijn roomie namelijk. Daarna naar mijn vrienden bij de Subway gelopen en een broodje gehaald. Rustig naar de andere kant van de campus gelopen om mijn mid term te maken en daarna had ik een meeting met mijn groepje, dit keer voor Marketing. We moesten naar een supermarkt om de 'pschycology of the shelves in the grocery store' te doorgronden. Het mid term was trouwens niet echt moeilijk, en als je alles had gelezen zou je toch makkelijk een voldoende moeten kunnen halen. Even afwachten dus wat ik heb gehaald, aangezien ik de stof dus niet helemaal heb kunnen lezen.
Vervolgens terug in het ihouse nog wat geprobeerd te doen voor mijn mid term op donderdag. Echter, omdat ik nog even het thuisfront heb gesproken via skype heeft dat niet lang geduurd. Verder moest ik die dag naar een onderzoek voor mijn class om credits mee te verdienen en de was moest ook gedaan worden. Je moet toch je prioriteiten stellen...
Na het eten bedachten we dat het toch wel handig zou zijn om ook alvast hotels te boeken voor vrijdag en zaterdagavond. Vrijdag zouden we namelijk naar de Grand Canyon gaan, daar slapen en dan zaterdag weer terug naar Las Vegas, en zondag weer naar Berkeley. Zo gezegd zo gedaan, een hotel op de rand van het Grand Canyon National Park en het MGM Grand voor de tweede nacht in Vegas. Verder koffer ingepakt, dus ook voor dit mid term weinig gestudeerd.
Donderdag om 8u midterm en daarna Marketing college. Daarna snel spullen gepakt en met gierende banden richting Las Vegas!
Terwijl we de oprit van het Bellagio hotel opreden, omringt door limo's en andere mooie auto's schalde Frank Sinatra over de boulevard terwijl de fontein voor het Bellagio danste op de melodie (zie filmpje).
Wat een mooi hotel! Een superluxe kamer, groot, uitzicht, en een mooie badkamer. Wat erg leuk was waren de knopjes om de gordijnen open en dicht te doen wanneer je in bed lag, want tsja... dat doe je natuurlijk niet met de hand in 'het' Bellagio (zie filmpjes)!
Nadat we onze spullen te hebben uitgepakt en ons te hebben omgekleed zijn we de stad ingegaan. Daar natuurlijk alle bekende punten gezien zoals de eifeltoren, statue of liberty, etc. En de bekende hotels/casino's bezocht, zoals New York New York, Monte Carlo, MGM, Miracle en Ceasar's Palace. In die laatste gingen we wat drinken. Blijkbaar is het daar heel gewoon om de cocktails in pitchers te schenken. We konden dus wel even vooruit... Achter ons zaten wat typische Amerikanen zoals je ze in de reality soaps op MTV tegenkomt. Ze hoorden echter dat we een andere taal spraken, of voelden aan dat we het over hun hadden en al snel werden we uitgenodigd om bij hun te komen zitten.
Het is me al vaker opgevallen dat Amerikanen een stuk conservatiever zijn dan ik dacht. Vooral de Amerikaanse mannen vonden het geweldig dat het woord f*ck niet wordt gecensureerd op de Nederlandse televisie. Vervolgens lieten ze het dan ook niet na om dat woord in iedere volgende zin te gebruiken... Maar het was wel gezellig. Om 3u besloten we dat het dan toch bedtijd was en begaven we ons weer naar ons hotel.
Vrijdagochtend een beetje uitgeslapen en daarna ontbeten. Voordat we het hotel verlieten wilden we eigenlijk nog even een paar foto's schieten vanaf het dak van het hotel. Vanaf onze verdieping kon je daar echter niet komen. Met koffers en al naar beneden, om vanaf daar de lift te pakken die naar de villa's op de 36e verdieping ging. Eenmaal in de lift drukte we op het knopje '36', maar er gebeurde weinig. Op dat moment stapten echter enkele bewoners van die verdieping de lift in en hun lukte het wel. Blijkbaar moet je een speciaal pasje hebben om die lift te activeren, zullen dus wel de echte yuppen en bobo's zitten op die verdieping. We vonden onszelf al decadent, maarja, wij hadden geen pasje voor de lift nodig, valt dus blijkbaar nog wel mee!
Eenmaal op de 36e verdieping konden we helaas niet naar het dak en ook niet naar buiten kijken, maar we kwamen wel op het goede tijdstip. Er werd schoongemaakt in een hoop kamers, dus we konden even snel wat blikken naar binnen werpen. Wij vonden onze kamer al erg groot en luxe, maar dit waren echt enorme verblijven, voor in een hotel!!
Eenmaal onderweg naar de Grand Canyon passeerden we de Hoover Dam! Een grote stuwdam op de grens tussen Nevada en Arizona.
Erg indrukwekkend is het ook om te zien dat ze bezig zijn met de bouw van een grote brug over de kloof achter de Hoover Dam.
Verder is het wellicht interessant om te vertellen dat we dit weekend ruim 2700 km gereden hebben en dat we in drie verschillende staten geweest zijn: California, Nevada (Las Vegas) en Arizona (Grand Canyon).
Nadat we in ons hotel bij de Grand Canyon waren aangekomen hebben we ergens gegeten. Ons hotel was niet zo luxe als wat we van het Bellagio gewend waren (verrassend...). Sterker nog, het hotel stonk, het toilet spoelde niet door, en we hebben nog een half uur in de slappe lach gelegen omdat we de douche niet aankregen. Daarvoor hebben we uiteindelijk zelfs de receptie moeten bellen die ons de volgende hint gaf: 'pull the ring down', alleen jammer dat het nog een kwartier duurde voor we die ring gevonden hadden
De volgende dag op tijd op en naar het vliegveld waar we een ticket kochten voor een rondvlucht over de Grand Canyon. Het filmpje beloofde ons twee ervaren piloten, echter, het eerste wat de piloot tegen ons zei was: 'Welcome at Grand Canyon Airlines, first I need a co-pilot! And we're gonna have a few bumps!'. Ik heb dan wel uit een vliegtuig gesprongen met parachute, maar het tochtje met het vliegtuig heb ik toch niet helemaal relaxed gezeten. Aangezien het vliegtuigje alleen maar een grote propellor voorop had die ons een uur in de lucht moest houden en geen propellors aan de vleugels was het een redelijk instabiel (bumpy) tochtje. Maar het uitzicht was het absoluut waard!! Prachtig!
Na het vliegtochtje gingen we met gierende banden weer richting Vegas. Daar in de buurt was een outlet center waar ik even schandalig geshopt heb, aangezien dat er tot nu toe nog niet van gekomen was. Onder de nieuwe aankopen bevonden zich o.a. twee paar schoenen (waaronder kicksen), broek, trui etc.
Na de shopsessie zijn we wat gaan eten en daarna naar ons hotel gereden, ditmaal het MGM Grand. Na het Bellagio vallen de meeste hotels toch een beetje tegen... maar deze was nog goed te doen. Na ons te hebben omgekleed zijn we wat clubs in Vegas afgegaan, waar de prijs voor drankjes nogal verschilden. Zo moest een wodka red bull voor mannen $13 kosten, en voor vrouwen $2. Echter, in een andere tent waren we voor drie dezelfde drankjes $37 kwijt. Uiteindelijk rond 5u terug in de hotelkamer en gelijk in diepe slaap verzonken. De volgende ochtend nog even het casino ingeweest aangezien we dat nog niet echt hadden gedaan, niets gewonnen natuurlijk, en daarna terug richting San Francisco. Zoals al eerder gezegd gaat een groot deel van die route dwars door de woestijn, letterlijk in the middle of nowhere, en wat denk je, sta je *%$@^* bijna 2 uur in de file midden in diezelfde woestijn (onze nieuwe stopzin: 'wat duurt dat lang!!!'). Dat is geen pretje wanneer de zon recht op je auto staat en het 115 fahrenheit is (meer dan 40C). Geloof dat ik een halve zonnesteek heb gehad met een korte nacht en weinig eten.
Na een lange, maar hele gezellig reis, en de nodige fastfood ketens te hebben bezocht kwamen we tegen 23:30u weer aan in onze bezemkast die I-house heet.
De volgende ochtend had ik al om 6u mijn wekker staan, we zouden op een whale-watch tour gaan. Dus om 8u zaten we op de boot richting de Farallon Islands. Het was een nogal heftig tochtje met een kleine boot op de grote oceaan. Vrij hoge golven en een hoop gestuiter met de boot, de helft van de inzittenden voelde zich dan ook enigszins zeeziek. Bij de Farallon Islands zagen we mooie vogels en een walvis. Deze was echter te snel om op de foto te zetten, maar ik heb wel een albatros en een ander leuk 'eendje' op de foto gekregen, die volgens de kapitein erg bijzonder was.
Na twee lange en bewogen dagen ben ik behoorlijk kapot, lang leven de colleges om uit te rusten! Van een van de twee mid terms heb ik overigens mijn resultaat: 84 uit 100 punten, volgens mij moet dat wel voldoende zijn. Verder zijn we druk bezig met groepsopdrachten, waarover onze professor erg enthousiast is!
Hopelijk gaat met jullie alles goed!

Cheers,
Jessica

Tessa

OMG!!!!I'm so jealous!

Wow chick, klinkt egt mega, ik zou bijna denken dat het vakantie is en niet voor je studie :P hahaha!

Ik hoop dat je mid-terms goed zijn gegaan! Have fun daar.

ps: je moet van deze reis een soort boekje maken; je verhalen met de foto's, egt leuk!

miss you!!!

Kevin

zozo mevrouwtje doet meteen maar de grand tour van het westen haha. Relaxt hoor! erg jaloers! Komt me ook allemaal erg bekend voor, wil nu ik het zo zie er NOG wel een keer heen! Hoeveel is een ticket jou kant op? =D

Hoe gaat het trouwens met het voetbal? Al wat meer dames komen opdagen?

Trouwens jou "eendje" is een "puffin" oftewel een papagaaienduiker (moest ik even kwijt haha)

Ik wacht weer met smart op de nieuwe avonturen van mevrouwtje Jessica ;)

Ada

Geweldig Jess, ik lach me rot. Om je verhalen en je video's. En die gordijnen vind ik prachtig. Die wil ik ook. Wij gaan volgend jaar ook die kant op en zit nu al te genieten. Ga door met ons op de hoogte houden.
Liefs, Robert en Ada

Robin

Lieve Jessica,

Ik heb nu pas even alle verhalen gelezen. het leest als een spannend jongensboek ipv een saai studentenverhaal. Een belevenis voor het leven. Je zult altijd blijven terugkijken met veel plezier op die fantastische weken in California. Alle plekken die jij beschrijft ken ik uit reizen met Janny en Nick en uit eerdere tochten door de States toen ik nog vrijgezel ( lig ) was. Ik ken je al heel lang, maar had nooit gedacht dat jij uit een vliegtuig zou springen. Je bent echt een held. Blijf genieten van alles wat nog op jouw pad komt en blijf er vooral zo enthousiast over schrijven. Ik hang aan je lippen in ieder geval.
Hele dikke HUGS and KISSES. Robin

Kees

Hoi Jessica,

ik begrijp nu wel waarom je eigenlijk niet meer terug wil, maar ze hebben je echt nodig in het team.. ik heb je verhaal wel twee keer gelezen, echt te gek wat je allemaal mee maakt en onder neemt...zit al weer voor het scherm voor het volgende blog...nog veel plezier en tussendoor wel ff studeren..

liefs en een kus
Kees

Sander

Tjeeetje lieverd... ik liep een beetje achter met lezen en kijken (je weet wel waarom) maar wat een avontuur! Je bent gewoon uit een vliegtuig gesprongen, idioot! En Las Vegas, helemaal geniaal! Arm studentje dat even in het Belaggio gaat slapen. Hahaha, nee, je hebt het echt slecht... ;)

Ik kan niet wachten tot je terug bent, mis je ontzettend. En ik wil alle verhalen natuurlijk even in geuren en kleuren uit jouw mond horen natuurlijk!

Hou van je, dikke kus en tot snel!

Sander

P.S. Doe es stiekem je vluchtnummer van je terugvlucht sturen ofzo... ;)

Ingeborg

vergeet je niet hoe je nederlands moet gebruiken daar? je moet bij elkaar gesprokkeld? sorry:p je schrijft vet leuk, sounds like so much fun!

Paulien

Nog even genieten meisje; het is zo weer voorbij!

Nog veel plezier, Nol, Oma Roos en Paulien

Michelle