jessica.reismee.nl

I'll be back

Het laatste weekend zit er alweer aan te komen; wat is dat ontzettend snel gegaan!
Afgelopen weekend hebben we bezoek gebracht aan het kantoor van Arnold Schwarzenegger, de governor of California. Vanwege familie omstandigheden was hij niet op kantoor, dus konden wij mooi zijn kantoor verkennen. Het State Capitol is een erg mooi gebouw, dat ontzettend lijkt op het Witte Huis, in Washington. Ook van binnen ziet het er mooi uit, marmeren gangen en mooie kantoren.
Wanneer je echter van de toeristische wandelgangen afwijkt zie je wel wat verval, maar het blijft een mooi gebouw met een rijke geschiedenis.
Erg leuk om in het kantoor te zijn geweest van Governor Arnold Schwarzenegger (plaatselijk ook bekend als 'the Governator') nu het nog kan. Gezien de financiele omstandigheden in California zal hij dat waarschijnlijk niet heel lang meer zijn. De plaatselijke bevolking is dan ook niet heel positief over hem. En begrijpelijk: enkele van zijn agenda punten zijn o.a. een beter milieu en het helpen van het arme deel van de bevolking.
Zelf bezet hij echter de penthouse suite van het Hyatt hotel naast het Capitol (om te verblijven tijdens de werkdagen), heeft hij een vloot aan Hummers en een privejet om in het weekend mee naar zijn huis in Los Angeles te vliegen; een betere wereld begint bij jezelf?!

Na het State Capitol te hebben aangedaan zijn we bij het zwembad neergestreken aangezien het meer dan 110 Fahrenheit was (ongeveer 45 graden). Na een heerlijk dagje zwembad zijn we naar de bioscoop geweest. Ook zondag was het wederom erg warm en na een korte shopsessie lagen we dan ook al snel weer bij het zwembad: prima!
Gisteren hebben we al een afscheidsdiner gehad met een deel van de local bewoners. Heerlijk pizza gegeten, bij een heel populair studentencafe. Het is daar altijd zo druk dat de line tot een heel eind buiten de winkel doorloopt. Er is in het restaurant nooit plek om te eten. De hele middenberm van de weg waar het restaurant aan ligt zit dan ook iedere avond vol met studenten die daar van hun pizza genieten.

De rest van de week staat in het teken van de studie aangezien de finals eraan komen en alle opdrachten in moeten worden geleverd. Tot en met donderdag 13u wordt het dus nog even bikkelen. Verder ben ik dus nu gewoon al bezig met een strategie te bedenken om mijn koffer in te pakken (veel te veel gekocht natuurlijk), dat is ook een raar idee!
Daarna staan er vanaf donderdag weer een hoop dingen op de planning. Ik zal zaterdagavond weer in San Francisco zijn, waar ik een hotel heb op het vliegveld. Zondagmiddag vlieg ik dan weer naar Amsterdam, waar ik maandag rond 17.15u zal landen. Maar voor die tijd krijgen jullie nog een berichtje met mijn belevenissen van komend weekend!

Cheers!

Niki

Jaaaaa!! Gezellig dat je weer terug komt, maar eerst nog even al die leuke dingen doen hoor!!

Heel veel plezier!!

Ada

Ik zou maar wat per post naar huis sturen....
Goede reis, veel plezier nog, succes met de finals en tot gauw.
Liefs Robert en Ada

Paulien

Mens,
Dit alles; verhalen, foto's en reacties, zouden een leuk boek(je) kunnen worden! De Hema doet dat!

Veel plezier nog, Paulien

Susanne

Hé Jessica,

Geniet van de laatste week en voor straks een goede reis terug!

Groetjes,
Susanne