jessica.reismee.nl

Nightlife, flying high and roadtrips

Hier weer een berichtje vanaf de andere kant van de wereld, waar alles goed gaat en nog steeds prima bevalt!

Na het Yosemite avontuur was het jammer om weer wakker te worden in het kleine kamertje van het ihouse, na de vorige ochtend wakker geworden te zijn midden in de bergen. Maar de week ging weer beginnen. Nadat ik maandag dan ook even flink had uitgeslapen had ik een meeting met mijn werkgroepje voor Organizational Behavior. Na de meeting nog even over de campus gewandeld om wat dingetjes te regelen en daarna maar wat proberen te studeren. De mid terms komen eraan dus dat moet ook gebeuren.

Dinsdag begonnen de colleges weer. Na college dinsdag rustig dagje gehad en beetje gestudeerd. 'S avonds met een groepje plannen voor het weekend gemaak.

Woensdag na college naar Walnut Creek geweest. Daar had ik met Alexandra afgesproken. Wat was het daar warm! We hebben gewinkeld en daarna heerlijk gegeten. Vervolgens heeft zij maar haar campus nog laten zien, erg mooi en weer heel anders dan die van Berkeley.

Donderdag na college geprobeerd te studeren op mijn kamer, dat werkte echter niet. Dus toen zijn we maar met boek en al op het terras van het ihouse gaan zitten. Dat beviel (natuurlijk) een stuk beter. Het studeren schiet alleen tot nu toe nog niet echt op, maar we hebben er alle vertrouwen in!

Donderdagavond zijn we (3 meiden en Yann, een franse voetballer) de heuvels achter ons huis opgeklommen. Het was even klimmen maar dat was het zeker waard! Een erg mooi uitzicht en onderweg ook nog twee herten gezien! Na een paar foto's moesten we al snel weer naar beneden omdat de mist snel optrok en het al aardig donker werd.

Vrijdag ook maar eens de was gedaan en wat wezen wandelen over de campus. Waar we een lekker ijsje hebben gegeten en even hebben gewinkeld. Daarna maar gelijk buiten gaan zitten omdat dat de dag ervoor zo goed bevallen was. Ditmaal was ik iets productiever, maar om te zeggen dat het opschiet...

Na het avondeten vast wat gedronken in het ihouse cafe en daarna San Francisco ingegaan. Eerst een beetje verkeerd gelopen waardoor we in een hele vreemde wijk van San Francisco terecht kwamen. Aangezien het er stonk, er van alles werd geroepen, en we ons er dus niet echt veilig voelde zijn we maar snel in de taxi gesprongen die ons naar Union Square bracht. Daar zijn we op de bovenste verdieping van een gebouw gaan zitten waar we cheesecake gegeten hebben en cocktails hebben gedronken in the Cheescake Factory.

Nadat deze dichtging zijn we nog naar een Irish Pub gegaan. Deze was erg gezellig, met een live band die speelde. Toen ook deze sloot gingen we maar naar huis. Bij het busstation aangekomen bleek dat de bus die wij moesten hebben niet meer ging. Een vriendelijke man schoot ons te hulp en wees ons de goede bus. Vervolgens kwam hij ons nog achterna gerend en vroeg ons om 7 dollar. Hij was namelijk net aangekomen op het busstation en hij was DJ. Al zijn spullen stonden al boven maar hij moest een kaartje voor de bus/metro/lift (??) hebbenen hij mocht niet betalen met een cheque die hij zojuist van Jay-Z ontvangen had. Daar kwam hij namelijk vandaan, een klus met Jay-Z. Het moet gezegd worden, het was een zeer vermakelijk verhaal, we besloten hem 7 dollar te geven. De tranen sprongen ongeveer in zijn ogen en hij bedankt ons 100x. Hij zou voor ons zijn nieuwe mix met Jay-Z van boven gaan halen en we mochten volgende week gratis bij zijn optreden naar binnen. Dat was ditmaal met Snoop Dogg, in een van de meest gewaardeerde clubs van San Francisco. We moesten hem maar opzoeken op youtube, hij scheen erg goed te zijn, DJ Blackball (ofzoiets). Uiteraard was er op youtube niets te vinden over deze meneer! Maar het was toch een amusant verhaal en het doodde de tijd die we op de bus moesten wachten.

Zaterdag was het dan zover... de dag waar ik al sinds dinsdagavond tegenop keek! Ik had namelijk gezien dat we konden parachutespringen hier in de buurt, en had niet verwacht dat we dat dan ook zouden gaan doen. Maar dat bleek ik dus fout te hebben ingeschat.

Zoals de meeste van jullie weten houd ik niet zo van achtbanen en ben ik niet zo'n held op grote hoogte en in vliegtuigen. Dan is het misschien voor te stellen wat voor doodsangsten ik uitstond op weg naar het skydiving center! Een twee uur durende rit waarna we uitstapten in een woestijnachtig gebied, met bijbehorende temperatuur. Het was 43 graden!

Nadat we ons aangemeld hadden rond 3u mochten we nog 2 tot 3 uur wachten in de brandende zon, terwijl ik kon zien hoe onze voorgangers zich uit het vliegtuig storten om aan een paar touwtjes en wat lappen stof weer naar beneden te zeilen. Om mij extra op mijn gemak te stellen viel er tijdens een sprong ook nog een parachute naar beneden, die niet open was gegaan (ik hoorde later pas dat ze altijd een reserveparachute bij zich hebben). Zoals jullie begrijpen voelde ik mij helemaal in mijn element...

Na zo'n 3 uur wachten werden wij opeens aangesproken door een beetje wilde man met lang haar. Hij bleek belgisch te zijn en verstond ons dus. Daarnaast bleek hij ook degene te zijn waar ik mee zou springen. Eerst had ik mijn twijfels, maar ik moet zeggen dat hij erg goed was. Hij was heel relaxed en stelde mij gerust dat ik echt wel weer samen met hem zou landen.

Nadat we alle spullen aan hadden en de instructies hadden gehad stond het vliegtuigje op ons te wachten. Ik heb niet eens tijd gehad om bang te zijn voor het vliegen omdat ik aan het stressen was voor de parachutesprong! We vlogen steeds hoger en hoger, totdat op 13.000 ft (oftewel 4 kilometer) hoogte de deur van het vliegtuig openging en we eruit moesten.

Met het verstand op nul me naar beneden gestort. En zoals de instructeur al gezegd had; de seconde dat ik het vliegtuig verlaten had waren al mijn angsten weg. Wat een geweldig vrij gevoel! Je voelt dat je valt, maar je ziet de aarde nog niet echt dichterbij komen. Je hebt dus helemaal niet het gevoel dat je jezelf van 4km naar beneden stort. Geweldig gevoel!!! Na een vrije val van ongeveer een minuut ging de parachute uit en had ik een prachtig uitzicht over de omgeving. Zeer indrukwekkend!! Jammer dat het zo snel ook alweer voorbij was. Voor een indruk staat er een filmpje en foto's online, gemaakt vanuit de lucht door een cameraman.

Na onze sprongen werden we door de instructeurs uitgenodigd om met zijn allen wat te gaan eten (wij waren de laatste van de dag geweest). We hebben hier maar vriendelijk voor bedankt en zijn in Stockton, op de weg terug naar Berkeley, wat wezen eten. Dat was erg lekker en na onze Starbucks coffee zijn we weer teruggereden naar de campus.

Zondag gingen we ook weer vroeg op want we zouden met twee locals van Berkeley naar Napa Valley gaan. Dat zijn de wijngaarden van California. Na een mooie rit door de wijnvallei van California kwamen we aan bij Castello di Amorosa, een Toscaanse winery uit de 12e eeuw.Deze winery had uitgestrekte wijnvelden en de wijnkelder lag onder een kasteel. Het deed me een beetje aan Frankrijk denken, erg mooi! Na een tourtje door het kasteel gingen we wijn proeven. Je mocht er vijf kiezen die je wilde proberen maar de sommelier zei er met een knipoog bij dat hij niet zou tellen. Nederlanders als we zijn kozen we natuurlijk de duurste van de lijst

Cool
. Na meer dan vijf wijntjes zijn we naar de volgende winery gereden (we hadden natuurlijk wel een bob...). Deze winery was veel moderner, het zag er ook mooi uit, maar niet zoals de eerste. Na ook hier wat wijn te hebben geproefd (die overigens lang niet zo lekker was als de eerste) zijn we weer in de auto gestapt en hebben onze reis voortgezet naar Stinson Beach. Dit is een mooi strand ten noorden van San Francisco. Het is nog steeds ongelooflijk hoe snel het landschap veranderd tijdens het rijden. Binnen enkele uren rij je door droge vlaktes, heuvels met bossen, wijngaarden of plotseling langs rotsachtige kusten.

Eenmaal op het strand hebben we daar een wandeling gemaakt en daarna een restaurantje opgezocht waar we lekker gegeten hebben. Vervolgens op weg naar huis lekker hard de muziek aan en meebleren!!

Weer een topweekend gehad dus! De tijd gaat hier ongelooflijk snel, het derde weekend alweer voorbij en ik vermaak me nog prima!
Hopelijk gaat met jullie ook alles goed, ben benieuwd naar wat jullie allemaal meemaken!

Cheers,

Jessica

Reacties

Reacties

Susanne

Jessica, wat geweldig, dat filmpje van het parachutespringen!!! Ik heb helemaal geen film van mijn skydive... Die van mij was op Texel. Wijn proeven heb ik ook gedaan in Cal, eerst was ik nog geen 21, later wel.
Ben benieuwd naar welk strand jullie volgende keer gaan.
Heel tof om je verhalen te lezen, super zo'n website. Kan je nagaan, toen ik daar woonde hadden we nog niet eens e-mail.
Hier alles goed, ik geniet enorm van mijn dochtertje.
Liefs van Susanne

Ada

wouw Jess, wat een lef heb je. Heb net je skydive filmpje gezien. Sprakeloos. Mooi gefilmd ook. Heel leuk. Ik geniet ervan. Nog veel plezier daar en als je tijd hebt zou ik nog wat aan die studie doen.....
Liefs, Robert en Ada

Mae

Chickie!
OMG wat ben jij een bikkel!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!