jessica.reismee.nl

Baseball, fietsen, varen, camperen... studeren?!

Wat gaat dat snel, alweer een week voorbij!

Wel een week vol met mooie en leuke dingen!

Ik was gebleven bij maandag. Nadat ik wat dingetjes had geregeld hier op de campus ben ik met twee meiden naar San Francisco geweest waar we lekker over de pier hebben gelopen. Toen we terug kwamen hadden we een welkomstbijeenkomst in het Alumni House. Daar werd ons gelijk het strijdlied van de universiteit (die we vanaf toen Cal moesten noemen in plaats van Berkeley) geleerd. Je moet altijd staan (uit respect voor de Golden Bear, de mascotte van Cal) en vervolgens brul je, met opgeheven vuist 'GO BEARS!!'. Daarna zijn we wel 50x welkom geheten door alllerlei mensen van de universiteit. Zo was er ook een politieagent die ons ging uitleggen hoe we het beste met onze rugtas konden lopen om te voorkomen dat we een 'victim of crime' zouden worden... De beste manier was namelijk om de bovenste lus van je rugzak af te knippen (die gebruik je toch niet en criminelen kunnen je daaraan naar de grond trekken). Verder moest je je 'rug'tas precies andersom dragen als normaal: op je buik dus, en je armen er stevig omheen.
Ik moet zeggen dat de agent het leuk bracht en dat ik het erg aardig vind dat hij zich zo zorgen maakt om onze veiligheid, maar zo ga ik echt niet met mijn tas rondlopen. Verder kan ik ook altijd nog op mijn fluit blazen! 'Fluit??!' zie ik jullie denken... Ja, een fluit, diezelfde agent had namelijk voor iedereen een fluitje meegenomen, zodat we in case of emergency de aandacht naar ons toe zouden kunnen trekken.
Tot slot legde hij nog wat uit over de BearWalk. Je kunt hier de hele nacht door een 'Bear' bellen. Dat is een beveiliger die je dan begeleidt wanneer je alleen over straat loopt 's nachts. Maar aangezien ik toch niet van plan ben tot 's avonds 12u in de bibliotheek te zitten zal ik die dienst vast ook niet gebruiken. Het fluitje is echter wel handig als sleutelhanger (je hebt hier overal sleutels nodig). Na de welkomstbijeenkomst maar op tijd gaan slapen want ik had de volgende dag vroeg classes.

Die classes zijn erg leuk. Ik heb dinsdag, woensdag en donderdag van 8 tot 13u class. Eerst heb ik Organizatonal Behavior. Dit wordt gegeven door een professor die erg leuk en motiverend kan vertellen. Daarna heb ik Marketing, dat is ook leuk, maar met die professor moet je volgens mij geen ruzie krijgen. Zij heeft wel veel ervaring in marketing, dus dat is ook leuk om naar te luisteren.

Na mijn colleges op dinsdag zijn we met een groepje gaan lunchen en daarna over de campus gaan wandelen waarna we een biertje hebben gedronken. Al snel was het 6u en moest ik opschieten want ik zou om 19u gaan voetballen. Snel terug naar het ihouse en gegeten waarna ik naar het voetbalveld ging. Daar aangekomen bleek dat er maar drie meiden waren die vandaag kwamen voetballen, dus hebben we met wat mannen gevoetbald. Dat was erg leuk en volgende week ben ik weer uitgenodigd. Verder sprak ik daar een franse jongen die ook net hier was en vroeg of ik meeging naar de San Francisco Giants donderdagavond. Dat leek me natuurlijk wel leuk.

Aangezien het huiswerk er 's middags bij ingeschoten was heb ik 's avonds na het voetballen nog snel mijn paper gemaakt en ben toen gaan slapen. Woensdag ook weer classes gehad en daarna met twee meiden van hier de sportschool onveilig gemaakt. We gingen spinnen. Ik dacht dat het niet zo zwaar zou zijn maar we hadden een erg fanatieke instructrice die een rit uit de tour had uitgezocht als onderwerp voor haar spinningsclass dus dat viel even tegen.

Na het sporten lekker gegeten, daarna wat hotels geboekt voor uitstapjes hier en toen op tijd gaan slapen.
Donderdag ben ik na classes kaartjes gaan boeken voor de Giants. Het was intussen al een grote groep geworden, ik heb 15 kaartjes mogen boeken! Erg leuk! Het was wel superkoud, maar door de twee supergrote hotdogs, een mega beker cola en twee warme koppen chocolademelk was het goed uit te houden :-)!

Vrijdag ben ik met Gabi twee fietsen gaan huren en zijn we over de Golden Gate Bridge gaan fietsen. De rit erheen was ook al erg mooi aangezien je steeds hoger klimt en al een aardig uitzicht over de stad krijgt. Daarna kwamen we bij de brug aan. Heel gaaf om daaroverheen te fietsen, mooi uitzicht! In het begin hing er nog een klein beetje mist, maar toen we halverwege de brug waren was die mist al helemaal opgetrokken en scheen de zon. Na de brug zijn we nog een stuk verder omhoog geklommen want ik had van iemand hier gehoord dat je dan een mooi uitzicht zou hebben, en dat klopt! Over de brug kun je kijken op San Francisco, super!

Daarna zijn we afgedaald naar een vissersdorpje aan de andere kant van de bay, Sausolito. Een heel pitoresk dorpje waar we doorheen zijn gefietst om vervolgens met de ferry terug naar San Francisco te gaan. Daar aangekomen zijn we nog eens Lombard Street beklommen want die had Gabi nog niet gezien. Voor het avondeten hadden we afgesproken met wat mensen uit het ihouse. Heerlijk in hetzelfde restaurantje als waar ik de 4th of July ben geweest. Lekker boven het water met mooi uitzicht gegeten dus.

'S avonds hebben we met z'n zessen twee auto's geregeld voor de volgende dag, om naar Yosemite National Park te gaan. Heel mooi om tijdens de roadtrip het landschap om je heen te zien veranderen (het is ongeveer vier uur rijden).

Eenmaal in Yosemite hoopten we nog een hotel te kunnen vinden want op internet was alles vol. We reden naar een hotel in Yosemite Valley. Daar was alles echter vol, maar gelukkig konden ze vanaf daar wel een ander verblijf voor ons regelen in de Valley. Het bleken de laatste 6 bedden voor die nacht te zijn omdat ze normaal al een jaar van tevoren vol zaten geboekt in de zomer!

Achteraf bleek het maar goed dat we niet hadden gereserveerd, want dan hadden we er vast niet aan gedacht om in tenten te gaan slapen... We bleken bedden te hebben gekregen op een soort camping midden in Yosemite Valley; the wildlife experience!

'S avonds wat te eten bij elkaar gezocht en heerlijk aan de picknicktafel voor onze tent opgegeten terwijl we om ons heen eigenlijk niets hoorden. Het was echt superstil daar. Vanuit de tent konden we 's nachts ook heel veel sterren zien, erg mooi!

De volgende dag zijn we naar mooie punten van Yosemite geweest. Zoals Glaciers Point, een uitkijkpunt over Yosemite Valley, de watervallen en de Mariposa Groves, daar staan grote sequoia bomen. Daar hebben we stukken gewandeld en waanzinnig mooie dingen gezien. Het mooiste vond ik toch wel het uitzicht over Yosemite Valley met de Half Dome op de achtergrond, adembenemend!! De foto's die ik heb gemaakt geven de verhoudingen eigenlijk nog niet goed weer, maar toch om jullie een indruk te geven heb ik er een paar geplaatst.

Het was erg indrukwekkend!

Zondagnacht waren we laat thuis, dus vandaag heb ik maar een beetje uitgeslapen en straks ga ik eens even wat studeren zodat ik bij ben voor deze week. Want ondanks dat ik nog niet veel gestudeerd heb staat er wel een grote hoeveelheid huiswerk op mij te wachten deze week. Volgend weekend staan er vast weer leuke en spannende dingen op het programma! Ik houd jullie op de hoogte!

Hopelijk gaat met jullie ook alles goed!!

Liefs,

Jessica

Reacties

Reacties

Dani

Ik heb het gewoon eerder gelezen dan dat ik het mailtje binnenkreeg ;). En omdat je zooooooo graag een berichtje wilde, bij deze: (je weet toch dat ik anders ook wel aan je denk, weet je hoe stikjaloers ik hier in NL zit:P)

Nou vind ik wel dat je een beetje meer moet studeren....maar aan de andere kant heb je helemaal gelijk als je dat wat minder doet. Hier is het intussen niet echt vakantie...gesprekken over eigen bedrijfje, nu al reunieeen van vorige week, en een beetje fietsen in de regen. Als ik een deal heb gesloten kom ik je achterna gevlogen :)

x

Jessica

Heey!!
Wat ontzettend leuk om je verhalen te lezen!!
Volgens mij is het ook superleuk en leerzaam om daar te zitten voor zo'n tijd!!
Heel veel plezier verder en ik zie je wel weer op Martinus?

Liefs, Jessica

Danny

Hey Jes, klinkt allemaal wel super goed daar. Nog wel tijd voor school :p
Geniet lekker van je tripjes en alles om je heen daar.

Kus Danny

Nick

Zo mevrouw Roos, klinkt al als een echte student, veel lol weinig leren hmmm... Grappig dat jij de zelfde vakken als ik heb gehad nu volgt.

Tof dat je naar Yosemite Park bent geweest, ik ken dat gevoel wat jij beschrijft bij de Half Dome, dat het eigenlijk niet vast te leggen is wat je ziet.

Have fun en kijk uit naar je volgende verhaal!

Niki

Zozo! Dat doe je goed! Wat een prachtige dingen. Geniet van al het moois!

xx

hans

Dat gaat goed daar, lekker veel tripjes maken en weinig op de campus ;).
Erg leuk om je verhalen te lezen heb ik tenminste een idee wat je daar allemaal doet (en zou moeten doen ;)).
Die foto's van het park zien er kei gaaf uit
Heb het nog ff gegoogeld om er wat meer van te zien.

Voor mij nog 4 dagen en dan zit ik heerlijk in Italie.
kan ik eindelijk van de zon genieten want hier is het maar slapjes met het weer.

groetjes XXX

Eefje

Oh Jes!!!

Wat is het daar mooi! Die foto's zijn echt super! Laat jij dat huiswerk maar lekker zitten ;) Doe dat in NL maar, daar zijn veel leukere dingen te doen, haha!

Erg leuk om je verhalen elke keer te lezen! Bijna jaloers!

Nog super veel plezier meid!

xx

Ada

Jeetje Jess, wat ziet dat er lekker uit. Geniet ervan. Heb je al een A&F gevonden? Ik kijk uit naar je nieuwe verhalen en foto's.
Liefs ook van Robert (weer aan het werk), Susanne, Michael en Ada

Esmée en co

Hee lieve Jes,

Wat klinkt dat allemaal supergoed!! Wij hebben het vorig jaar ook allemaal mogen aanschouwen, het is echt helemaal super en prachtig!!
Heel erg leuk om je verhalen te lezen!! Superstoer dat je het gewoon allemaal doet!!
Lieverd, geniet er heel erg van en we kijken uit naar je volgende verhaal en foto's!!

Liefs,
Esmée en co!!

Tessa

Wish I were there...Klinkt allemaal ongelofelijk! Volgens mij heb jij na dit avontuur een handvol vrienden erbij! Ben benieuwd wat je allemaal nog meer hebt te vertellen.

Have fun!

kiss Tesa

Lisa & Betty

Heee jessica hoe gaat ie met jou? Met ons goed.
Ik hoop dat je het leuk hebt!
We gaan gauw naaar de efteling.
Alleen moeten we een datum afspreken!
En ik heb ook nog heeeeeel veeeeeeeeeeeeeeel kaartjes voor ponypark slagharen!
Ik hoop dat je nog veel dingen gaat zien!
Ik (Lisa) heb vakantie.
Alles relaxt in zandvoort.

Dikke pakkerds Lisa & Betty

Lisa & Betty

En 3 pakkerds van Pieter natuurlijk.

Groetjes van Lisa

Kees

Hoi Jessica,

echt te gek, als het ik het verhaal zo lees wil je niet meer terug....maar dat kan niet hoor...ze hebben je straks hard nodig in het team...wel een beetje jammer van die warme chocolademelk...;-).
het is goed om te lezen dat je het naar je zin hebt, geniet ervan....

ik ben benieuwd naar het volgende verhaal.....


veel liefs en een kus...
Kees

Patrick

Hey Jes,

Leuk verhaal, ik ben ook overal geweest waar je over schrijft, dus ik kan me voorstellen hoe het daar is.
Nu nog even wat aandacht aan je schhol besteden he . ;)

Gevalletje-11

He el capitano. Wie wil er nou niet zo'n studiereis maken Niet alleen maar feesten he. Je neemt toch ook wel een "degree" mee naar huis, toch.
Heel veel plezier, maar dat blijkt al uit je enthousiaste verhalen. Heb je trouwens al op de Coit tower over San Francisco uitgekeken?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!