jessica.reismee.nl

Ontbijten met Jerry Lee Lewis en avondeten met zeeleeuwen

Vrijdagochtend was het dan zover: leaving for San Francisco!


Vroeg op Schiphol, waar een vriendelijke purser tijdens het taxien met het vliegtuig vrolijk omriep dat we ons in het vliegtuig naar Rome bevonden: Paniek!! Maar niet alleen bij mij, maar ook bij de andere reizigers... Gelukkig was het een foutje van de purser en ging de vlucht toch naar London.


Daar aangekomen nog enige tijd op London Heathrow doorgebracht om uiteindelijk samen met Alexandra naar het vliegtuig te moeten rennen. We hadden een goede vlucht, op een of andere creep na. Een vreemd uitziende kerel kwam tot drie keer toe een half uur naast onze stoelen staan om de deur van het vliegtuig uitgebreid te inspecteren. Hij leek wel voorzichtig om zich heen te kijken of andere mensen hem zagen. Ik dacht dat ik gek was, maar mijn buurvrouw zei wat ik al dacht: ‘it looks like he's going to open the door..!!'. Toch maar even een stewardess geroepen, waarna de vlucht verder probleemloos verliep.


Aangekomen op San Francisco International Airport door de customs en daarna gewacht op Sander. Samen zijn we met de BART naar SF gegaan. Daar werden we gelijk opgevangen door een aardige jongen die ons vertelde waar het hotel precies was. Maar volgens hem konden we beter niet gaan lopen met 'all that shit', aangezien het toch wel een stuk verderop was. Onze 'shit' dus maar in een taxi gegooid. Een taxi met een heel vrouw-onvriendelijke chauffeur overigens. Met teksten als: 'do you see those women's? Those women are men!', vervolgens reden we langs een stripclub waar de volgende tekst (tegen Sander) bijhoorde: 'you should go here tonight, and leave your girlfriend at home!'. Ik heb maar wijselijk mijn mond gehouden...
Na ons te hebben geinstalleerd in de supergrote hotelkamer zijn we San Francisco ingegaan. We zijn naar Fisherman's Warf gelopen. Superbrak als we waren liepen we het eerste restaurant in dat we tegenkwamen. Dat bleek gelijk raak, grote porties patat, knoflook en honkball op een groot scherm. Naast het restaurant lag een grote groep zeeleeuwen op de pier. Daar zijn we nog even langs gelopen (ze zijn al vanaf grote afstand te horen en te ruiken). Na 30 uur zonder slaap besloten we dat we het allebei wel gehad hadden en hebben de taxi naar ons hotel genomen.


Zaterdag een beetje uit kunnen slapen en daarna heerlijk Amerikaans ontbeten in een typisch Amerikaans ontbijttentje. Even om de sfeer weer te geven: eieren, pancakes, coffee etc., aan een bar met jukeboxes. Tijdens het ontbijt geniet je dus van de deuntjes van Grease, Saturday Night Fever, Jerry Lee Lewis en Little Richard.
Na ons ontbijt zijn we de stad in gegaan. Eerst naar Union Square, via China Town naar de Port of San Francisco en via het Financial District weer terug naar Union Square. San Francisco is een hele relaxte stad met vriendelijke mensen. Bovendien heb je met een camera om je nek veel aanspraak van de bewoners.


Rond 19 uur waren we pas terug in het hotel, maar niet voor lang. Het was tenslotte the 4th of July: Independance Day. Iedere zichzelf respecterende Amerikaan was er daarom op uitgetrokken om, net als wij, het vuurwerk te bekijken. Volgens enkele locals beloofde het 'amazing and spectacular' te worden. Echter, voordat we naar het vuurwerk zouden gaan kijken hadden we bedacht dat we Lombard street wilden zien. Dit is de meeste bochtige straat ter wereld en is bekend van vele films. Behalve bochtig is de straat ook erg stijl, redelijk moe dus toen we boven kwamen. Maar een mooi uitzicht!
Vervolgens ons door de drukte richting Fisherman's Warf begeven.
In een restaurantje gelegen aan Pier 39 hadden wij een prachtig uitzicht over het water en het vuurwerk. Toegegeven: het vuurwerk was zeker de moeite waard. Na het eten en het vuurwerk weer naar het hotel gelopen en snel gaan slapen.


Vandaag op tijd wakker en na het ontbijt naar Berkeley vertrokken. Daar aangekomen spullen in de kamer gedumpt. De kamers zijn hier vrij klein, ik slaap bijvoorbeeld in een stapelbed en de douches en wc's worden gedeeld op de gang. Mijn roomie was nog niet gearriveerd.
Daarna een rondje over de campus gelopen met wat andere Nederlanders en heerlijk in de zon gelunched. 'S Avonds werd het kouder en zijn we weer richting het I-House gegaan. Daar verder geborreld en daarna gaan eten. Ik moet zeggen dat het mij hier goed bevalt. De mensen hier in het I-House zijn heel erg vriendelijk en allemaal heel ‘outgoing'. Iedereen schuift bij elkaar aan tafel en alles zit door elkaar. Zo hebben we vanavond wat gedronken met een Pool, een Irakees, een Canadees, meerdere Nederlanders, Spanjaarden, Amerikanen en een Bulgaarse fransman.


Eenmaal terug op de kamer nog geen roomie, dus nog even rust en ruimte voor mezelf. Morgen hebben de meeste al colleges, maar ik nog niet. Ik ga dus eens even de campus verkennen.


Allemaal bedankt voor jullie reacties en berichtjes, ik vind het leuk om te lezen hoe het allemaal gaat met jullie!!


Liefs,
Jessica

P.S. Rechts op de pagina kun je je emailadres achterlaten, dan krijg je vanzelf een mailtje als ik een nieuw verhaal heb geschreven.

Reacties

Reacties

Stefan

Jessica!

Superhip dat je de 4th of July daarzo hebt gevierd!
Ik wacht alweer in spanning af op je volgende item :-)

Evelien

Hey Jessica :D Heel veel plezier! Marlieke vertelde me een tijdje terug dat ze ook naar Berkely wil dus zal haar ook de link naar je blog geven.

Tessa

Hey Jessica,

Het klinkt egt super, je hebt ook altijd mazzel met je vliegtuigstress, komt er ook nog zo'n malloot :P. Het klinkt egt super en je verhaal van de taxichauffeur, geweldig!Hahaha, ben benieuwd naar de volgende foto's en verhaal!

Have fun daar (volgens mij lukt dat wel)

Kiss

Sander

Hahaha, het klinkt alsof het helemaal goed gaat! Mooi zo! Ik blijf trouw alles lezen natuurlijk. ;)

Dikke kus!

Sander

Niki

Gezellig!!!!

Die Lombardstreet is grappig he!! Ik heb daar ook een keer gereden. En de rest van de wege van SF lijken wel een achtbaan, vind je niet? Op pier 39 rechts achteraan zit trouwens een heel leuk snoepwinkeltje waar ze ook drop verkopen, voor als je een keer de behoefte voelt. ;-) En de regenbogen straat moet je ook eens bekijken als je nog terug gaat. Erg grappige en vooral gekke mensen kom je daar tegen. :-)

Heel veel plezier op Berkeley en maak flink wat foto's, dan kunnen we meegenieten! :-)

Have fun, girl!!

liefs

Niki

wegeN, sorry!

Ada

Hoi Jess, ziet er goed uit. Geniet ervan en laat ons meeleven.
Liefs en groeten, ook van Robert, Ada

jeanne

Hello Jessica

Je nieuwe stad staat je goed! en......leuk vuurwerk als welkom.
Ben benieuwd hoe je colleges is en je roomie zijn.
Liefs Jeanne & Gert Jan

Michel Becker

Hoi Jessica, ik heb weinig tijd om je reis helemaal te volgen maar het ziet er geweldig uit. Ik wens je veel plezier op deze ontdekkingsreis. Groet Michel Becker

Alexander

Heey jes!

Klinkt erg leuk!
Hoop echt dat je leuke tijd krijgt daar;)

Kus
Alex

Nick

Hey Jes!

Leuk om te lezen dat jouw American Dream je tot nu toe goed bevalt. IK vind trouwens dat je wel wat waardering had mogen tonen naar de man die heeft gecontroleerd of de deur van het vliegtuig goed dicht zat, hij zou maar zomaar open vliegen...;)

Echt leuk om die herkenbare dingen te lezen van SF, zou bijna zelf het vliegtuig pakken.

Till next time! x

Bert

Hey Jessica,

je mag nou wel weer eens met een verhaal doorkomen.
PS: Ik heb de honeurs afgelopen vrij. in BLVD waargenomen. Je hebt niks gemist!!!!
Heel veel plezier hè

groetjes

Tess

Hallo,

Kan je even dat adres doorgeven van die zaak waar jullie een ontbijt hebben gehad? "heerlijk Amerikaans ontbeten in een typisch Amerikaans ontbijttentje"

Alvast hartelijk dank en veel plezier.

Groeten uit Belgie

Mvg,
Tess

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!