jessica.reismee.nl

'Welcome in the United States of America'

Hai Allemaal,

Over drie weken is het al zover, dan stap ik in het vliegtuig naar Berkeley. Ik heb er onwijs zin in! Na meerdere gezellige borrels en etentjes met andere Berkeley-gangers komt de reis nu snel dichterbij. Gelukkig zijn alle belangrijke dingen inmiddels geregeld, zoals mijn visum... Dat vond ik toch wel apart.

Afgelopen week ging ik naar het consulaat, alwaar ik mijzelf moest identificeren bij de poort van het dikke, hoge hek dat om het gebouw van het consulaat staat. Vervolgens moest ik al mijn persoonlijke eigendommen achterlaten bij de man van 'homeland security', die mij vervolgens fouilleerde en daarna hartelijk verwelkomde in 'the United States of America...'. Daarna van rij naar rij en nogmaals door een metaaldetector, fingerprints achterlaten, al mijn formulieren inleveren en na ruim twee uur stond ik weer buiten het hek, op Nederlandse bodem...

Wink
Gelukkig vond ik twee dagen later mijn paspoort, met daarin mijn visum, weer in de post!

3 juli stap ik op het vliegtuig. Gelukkig is het gelukt om een ticket te boeken samen met Alexandra, zodat ik mijn vliegangst met iemand kan delen

Surprised
!

Ik neem dan twee dagen een hotel in San Francisco en 5 juli zal ik me melden op de campus van UC Berkeley. Daar verblijf ik in het International House waar ik zes weken een kamer zal delen met een (nu nog onbekende) 'roomie'.

Behalve het studeren hoop ik genoeg tijd over te houden voor andere dingen, zoals het verkennen van California. Twee leuke dingen heb ik echter al geregeld. Ik heb gemaild met de coach van het women's soccerteam van UC Berkeley en ik mag tijdens mijn verblijf met hen meetrainen. Verder ga ik 5 augustus naar een concert van Rod Stewart in Sacramento

Cool
! Ik heb zojuist mijn kaartje besteld en als het goed is zit ik op drie rijen afstand voor het podium
Laughing
! Ik kijk er naar uit!

Allemaal geweldige vooruitzichten, ik kan niet wachten!!!

Tijdens mijn verblijf in the States zal ik al mijn avonturen hier beschrijven zodat jullie van dit alles op de hoogte kunnen blijven en het een beetje mee kunnen beleven

Laughing
!

Voor degene die nu alvast erg benieuwd zijn heb ik een kort filmpje geupload over UC Berkeley (zie Video's).

Liefs,

Jessica

Reacties

Reacties

Danny

He Jessica. Klinkt supper spannend allemaal. Alvast heel veel plezier daar. Geniet er van. Ik vertrek vandaag weer richting Nederland na een week motor rijden door Finland, Zweden en Noorwegen.
Ik kijk uit naar je volgende berichtijes met al je belevingen.
Groetjes

Nikkie

Chickie!!
Ik ga je wel missen hoor!!
En ga natuulijk trouw je berichtjes lezen.
Eerst gaan we nog even samen naar Antwerpen!
xx

Ada

Hoi Jess, nou dat ziet er goed uit, ga ervan genieten zou ik zeggen. En tussendoor even studeren natuurlijk.
Veel plezier, liefs en groeten van ons 4en, Ada

Kees

Hoi Jessica,

heel veel plezier, geniet ervan en ik volg je via de site.
zorg wel dat je je conditie op peil houdt voor het nieuwe voetbalseizoen...;-) en heel veel succes met de studie.
liefs
Kees

Sander

Hey lieverd,

Ik wens je echt superveel plezier!! Ik weet zeker dat je het helemaal geweldig gaat hebben al ga ik je wel missen. Misschien ben ik nog wel zo gek om een ticketje San Fransisco te boeken, als t mag van mn werk... hahahaha!

Dikke kus!

Sander

Niki

Whaaaahhh!!!

Ohw Jess het wordt zooo gaaf!!! :-)
En je hebt inderdaad al leuke dingen gepland. Het zal ook zeker wel goed komen met die andere leuke dingen zo tussen het studeren door. Ik kom waarschijnlijk laatste weekend van juni terug, dus misschien kunnen we nog even meeten. Dat zou leuk zijn!!

Lieve girl, heeeeel veel plezier en succes met alle voorbereidingen en ik heb me ingeschreven voor de mailinglist, dus ik volg je :-)

Tot gauw!! Liefs!!

Eefje

Hee lieve jes!!!!

Mijn studiegenootje naar Amerika!! Wooow wat vett! Kan niet wachten om al je verhalen te horen ;)

Ik ga je zeker volgen op je site, dan hoef ik je wat minder te missen haha!

Daarna weer tijd inhalen met een vakantietje ofzo :P en het ontvangen van onze Bachelordiploma :)

Dikke X, Eefje

martien

he Jessica,

Wist natuurlijk dat je zou gaan, had alleen geen idee wanneer! Ben zeer benieuwd hoe je "veramerikaanst".
Anyway veel fun en voetbal in de zon ( en ook een beetje studie) gewenst.
Martienx

Marco

Another reislog die ik moet bijhouden :p. Heel veel plezier daar in de VS. Laat ik je 1 tip geven: schrijf je logs met heel veel humor, daar heb ik eeuwig respect voor ;)

Leon

Hey Jessica!

Chill hoor! 3 weekjes to go... spannend hoor. Probeer wel alle fastfood ketens daar een keertje te bezoeken ;-)
x

Richard Buenting

Ha die Jes,

Dat ziet er goed uit. Berkeley, om de hoek bij SF. Wij waren daar vaak want mijn amerikaanse "zus " woont in San Anselmo. Hoe lang blijf je daar?
En studeer ze!
CU

R

Jeffrey

Heel veel plezier en wel gezond en heel terugkomen x

Namira

hey jes
hoe faking chill is dat gewoon te lang naar de VS
ik hoop dat je een super tijd heb in de VS
en natuurlijk me je studie
en vliegen is niet eng dat is echt cool je moet gewoon naar buiten kijken(als je bij een raam zit teminste)
super veel plezir
latters

Jolein

Hoi Jes,

Ik ben echt super de super trots op je. Gaaf man, naar Berkeley. Top van de top!
Geniet er van en ik hou je blog bij.
Ennu .. regel maar gewoon een half jaar voetbal-studiebeurs, okay?

Liefs,
Jo

hans

lekker aan het aftellen ?
was het helemaal vergeten dat je weg zou gaan, maar nu ik dit lees komt het weer boven dat je me dit hebt verteld.
ik wens je heel veel plezier en succes.
maak veel foto's want ik ben erg nieuwsgierig.

groetjes, XXX

Eefje

Hee jes,

Denk dat je nu geen tijd meer hebt om een kleine afscheidsborrel te houden, maar dat gaan we dan wel even dik inhalen als je weer terug bent!

Veel plezier en doe Rod Steward de groeten van me :P

Heel veel kussies,
Eef

Stefan

Hee Jessica!

Heel heel heel veel plezier daarzo! Echt heel gaaf dat je Summerschool gaat doen. Ik vind het allemaal super spannend voor je!

Ook heel veel plezier in San Francisco, bij Rod Stewart in Sacramento, wellicht ook in Las Vegas, Los Angeles en in de Grand Canyon! En natuurlijk ook heel veel plezier in het soccerteam! Zorg goed voor jezelf en geniet er van!

x
Stefan

motormuis

Hoi Jessica.
Een beetje late reactie van mijn kant,maar zoals altijd te laat.(vakantie geweest).Ik wens jou dan ook daar heel veel succes en veel plezier,dus Jes maak er iets moois van.Wat het ballen betreft ,wees voorzichtig want volgens mij kletsen ze er daar hard in.
Nogmaals Jessica maak er wat moois van.De groeten van die ouwe motorgek Paul.

Robin Maaswinkel

Lieve Jessica,

Wat een prachtige verslagen weer van de laatste belevenissen. Je bent een boeinde schrijfster. Ik ben jaloers op jouw avontuur met de heer Stewart. Blijf ook de laatste dagen genieten van elke seconde daar in Amerika. Gisterenavond waren papa en mama gezellig bij ons en we hebben alweer de volgende topreis besproken: Jawel: WINTERBERG. Je zult begrijpen dat we er nog niet helemaal uit zijn. Als jij terugbent zullen we met z'n allen nog wat sessies moeten hebben denk ik zo.
Lieverd. Hele dikke kus van jouw vriendjes op de Troubadour 3.

Robin - Janny - Nick

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!